Pokud máte zájem se do výběru přihlásit a splňujete níže uvedená kritéria, zašlete své nominace (v angličtině) nejpozději do 27. 2. 2022 na adresu marketa@filmcenter.cz.
Nominace musí obsahovat:
- přihlášku (dotazník v příloze níže) – Prosím nevyplňujte bodové ohodnocení, děkuji.
- motivační dopis
- informace o projektu (nebo balíku projektů), který aktuálně připravujete a chcete v rámci programu prezentovat – včetně synopse a režijní explikace, v případě balíku projektů by pak informace měly obsahovat i informace o aktuálním stavu projektů (výroba, postprodukce, vývoj)
- finanční plán projektu, který chcete prezentovat nebo jednoho z projektů v balíku
Program je určen pro producenty, kteří:
- mají zkušenost s mezinárodní koprodukcí (už produkovali minimálně jeden, ale ne více než tři mezinárodní koprodukce),
- absolvovali jeden z vybraných vzdělávacích programů (ACE, EAVE či EURODOC),
- jejich díla byla uvedena v soutěžních sekcích na vybraných mezinárodních festivalech,
- jejich díla byla uvedena v distribuci mimo země výroby daných filmů,
- jejich díla byla nominována na Oscary (top 5)
- jejich díla získala hlavní národní filmovou cenu (kategorie hraný, dokumentární i animovaný film)
- ovládají samostatně a aktivně anglický jazyk
- mají zájem o mezinárodní trh, hledá aktuálně koprodukční partnery pro své projekty
Cestovní náklady, ubytování a akreditaci na festival si každý účastník hradí sám. Program je plánován ve dvou termínech v hybridní podobě – online a on-site v Cannes.
Přihláškou stvrzujete, že jste v termínu 3.-5.5. k dispozici pro online část a v termínu 19.-23.5. k dispozici fyzicky v Cannes.
Czech Film Center nominuje jednoho producenta, který získá nejvíce bodů. Z nominovaných kandidátů ze všech členských zemí pak kancelář European Film Promotion vybere 20 kandidátů s nejvyšším bodovým skóre, kteří se programu Producers on the Move zúčastní.
Účast v programu je zpoplatněna, poplatek hradí Czech Film Center, tedy Státní fond kinematografie.
Stejně jako u všech projektů European Film Promotion je nominace možná pouze prostřednictvím národní členské organizace, tedy prostřednictvím Czech Film Center.
Plánovaný program
online (před festivalem)
úterý, 3. května | půlden dopoledne: kick off meeting
středa, 4. května | půlden dopoledne: pitching session
čtvrtek, 5. května | půlden dopoledne: 1:1 speed meetings
on-site v Cannes
čtvrtek, 19. května | uvítací setkání & večeře
pátek, 20. května | dopoledne: Round-Table Meeting "Off the Records...", odpoledne: 25 minutové předem zorganizované schůzky navazující na online prezentaci projektů (pitching) 4. května
sobota, 21. května | dopoledne: case study ve spolupráci s ARTE
neděle, 22. května | case study ve spolupráci s Eurimages, case study na téma Green Producing
pondělí, 23. května | uzavřený oběd (pouze pro vybrané producenty), večer (18:00-20:00): PRODUCERS ON THE MOVE cocktail pro všechny současné i minulé účastníky projektu (tbc)
Producers on the Move (PoM)
- představuje a propaguje 20 producentů na začátku kariéry z různých zemí Evropy mezinárodní filmové obci a tisku na nejvýznamnějším evropském festivalu a trhu v Cannes
- propojuje 20 producentů mezi sebou (s clem navázat možná koprodukční partnerství, vzájemně si prezentovat své projekty atd.)
- nabízí vybraným producentům možnost navázat či upevnit kontakty s klíčovými hráči – zástupci fondů, finančníky, mezinárodními prodejci, distributory a představiteli televizních stanic
- každému z producentů zajistí setkání s 5 mezinárodními prodejci
- vybaví producenty hlubšími znalostmi z oblasti mezinárodní koprodukce, financování filmu v mezinárodním prostředí, mezinárodního prodeje a distribuce, nových technologií, nových business modelů a současných trendů
- nabízí možnost sdílení znalostí a zkušeností
- vytváří stabilní platformu nastupující generace evropských producentů a možnost dlouhodobé výměny zkušeností v rámci Alumni Network
- nabízí možnost streamování předchozích děl účastníků jejich kolegům a dalším expertům v rámci spolupráce s Festival Scope
European Film Promotion (EFP)
EFP je mezinárodní organizace sdružující profesní filmové organizace a instituce, které jsou experty v oblasti propagace a marketingu své národní kinematografie. Celkem 38 členských organizací ze 37 evropských států spojuje síly za účelem co nejlepší propagace rozmanitosti evropského filmu a talentů na klíčových mezinárodních festivalech a trzích, zejména mimo Evropu.
Za ČR je členem Czech Film Center/Státní fond kinematografie.
Mediální kampaň PoM
- detailní informace o všech PoM na webu www.efp-online.com (včetně fotky, profilu, vybraných filmů a kontaktu)
- digitální marketingová kampaň
- jednostránkový vizuál
- kampaň na sociálních sítích Instagram, Twitter a Facebook představující každého PoM
- inzerce s profily všech producentů v odborných denících (Screen International, Variety, Hollywood Reporter)
- online banner
- mediální partnerství prezentující 20 vybraných producentů mezinárodní odborné filmové veřejnosti
- prezentace ve FestivalScope Pro newsletteru