Pokud máte zájem se do výběru přihlásit a splňujete níže uvedená kritéria, zašlete své nominace (v angličtině) nejpozději do 12. 3. 2021 na adresu marketa@filmcenter.cz.
Nominace obsahuje:
- přihlášku – Prosím nevyplňujte bodové ohodnocení
- motivační dopis
- informace o projektu (nebo balíku projektů), který aktuálně připravujete a chcete v rámci programu prezentovat – včetně synopse a režijní explikace
- finanční plán projektu, který chcete prezentovat
Czech Film Center nominuje jednoho producenta, který získal nejvíce bodů. Z nominovaných kandidátů ze všech členských zemí pak kancelář European Film Promotion vybere 20 kandidátů s nejvyšším bodovým skóre, kteří se programu Producers on the Move zúčastní.
Účast v programu je zpoplatněna, poplatek hradí Czech Film Center, tedy Státní fond kinematografie. Případné cestovní náklady, ubytování a akreditaci na festival si ale účastník hradí sám.
Program je s ohledem na stávající pandemickou situaci plánován ve dvou termínech
- 17.-21. května 2021 v online podobě
- 8.-12. července 2021 v Cannes v případě, že filmový trh a festival proběhnou v nyní plánovaných termínech a nadpoloviční většina vybraných producentů se bude moci fyzicky zúčastnit
Nicméně v současné situaci je pravděpodobnější, že celý program proběhne online v květnu.
Stejně jako u všech projektů European Film Promotion je nominace možná pouze prostřednictvím národní členské organizace.
Více o programu Producers on the Move:
European Film Promotion (EFP) je organizace, jejímž cílem je propagace evropské kinematografie na mezinárodních festivalech a trzích, jak v Evropě, tak i mimo ni. Tvoří ji více než 30 členských organizací – institucí zabývajících se propagací národní kinematografie. Za ČR je členem Czech Film Center/Státní fond kinematografie.
Producers on the Move (PoM) je pětidenní prezentace 20 evropských producentů na začátku kariéry konaná obvykle na nejvýznamnějším evropském festivalu a trhu v Cannes. Slouží především k navázání kontaktů s potenciálními koprodukčními partnery, vzájemné prezentaci aktuálních projektů, posílení kontaktů v oblasti filmového průmyslu a vytvoření stabilní platformy nastupující generace evropských producentů.
Kritéria výběru kandidáta na Producers on the Move (jednotlivá kritéria jsou bodována)
- Producent/producentka má zkušenost v oblasti mezinárodní koprodukce – již produkoval alespoň jednu, ale maximálně 3 mezinárodní koprodukce (přednost má producent, který byl majoritním producentem)
- Producent, který realizoval více než 3 mezinárodní koprodukce jako majoritní producent, je pro program bohužel již příliš zkušený.
- Alespoň jeden jeho/její film byl distribuován v zahraničí a/nebo byl uveden ve VoD distribuci (mimo země podílející se na výrobě filmu)
- Jeho/její film byl uveden v mezinárodní soutěžní sekci na jednom z hlavních festivalů (Sundance, Rotterdam, Berlin, Cannes, Karlovy Vary, Locarno, Venice, Toronto, San Sebastian, Tallinn Black Nights, IDFA, HotDocs and Annecy)
- Jeho/její celovečerní film vyhrál Českého lva v kategorii Nejlepší celovečerní film, Nejlepší dokumentární film anebo nově Nejlepší animovaný film
- producent absolvoval roční vzdělávací program ACE, EAVE či EURODOC
- v současné době připravuje nový projekt vhodný pro mezinárodní koprodukci
Kandidát by měl dále splňovat tyto požadavky:
- ovládá samostatně a aktivně angličtinu
- má zájem o mezinárodní trh, hledá aktuálně zahraničního koproducenta pro svůj projekt
- hradí si cestu, akreditaci a ubytovaní v Cannes
Plánovaný program:
- kick off meeting (po 17.5.2021 dopoledne)
- pitching session – producenti si vzájemně prezentují své projekty (út 18.5.2021 odpoledne)
- „1:1 speed datings“ – setkání s potencionálními partnery (st 19.5.2021 dopoledne)
- case study organizovaná ve spolupráci s Eurimages (čt 20.5.2021 dopoledne)
- meet up – setkání se zástupci programů pro producenty jako EAVE, ACE a dalšími experty, setkání s předchozími PoM (pá 21.5.2021 půlden)
Mediální kampaň PoM:
- brožura s informacemi o všech PoM (tištěná i online)
- profily vybraných producentů na webu www.efp-online.com
- digitální marketingová kampaň – kampaň na Facebooku představující každého PoM, pravidelné posty na Twitteru a Instagramu
- inzerce s profily všech producentů v odborných denících na festivalu (Screen International, Variety, Hollywood Reporter)
- mediální partnerství prezentující 20 vybraných producentů mezinárodní odborné filmové veřejnosti
- partnerství s FestivalScope