Státní fond kinematografie podpořil výrobu i vývoj animace

29 Duben 2021

Film Industry

Státní fond kinematografie podpořil výrobu i vývoj animace

Film Industry

Státní fond kinematografie podpořil výrobu i vývoj animace

f

Poprvé v historii spojil Státní fond kinematografie podporu pro dvě hlavní produkční části animované tvorby. Mezi celkově 10 projektů, z nichž 6 získalo grant na výrobu a 4 na vývoj, rozdělila Rada SFKMG celekovou možnou částku 34 milionů Kč.

Výroba animovaného filmu

Nejvyšší částku na výrobu (16 500 000 Kč) obdržel celovečerní debut režiséra Šimona Koudely Fichtelberg, který vzniká v produkci Viktora Schwarcze ze společnosti Cineart TV Prague. Vypráví o dobrodružné cestě rytíře na půdorysu velké historicko-kulturní proměny 16. století, kdy se lidský osud, ohrožovaný nadpřirozeným zlem a předurčený bezvýhradnou boží vůlí, transformuje v život racionálně uvažujícího člověka. Státní Fond kinematografie podpořil snímek už ve fázích vývoje a tvorby scénáře celkovou částkou 790 000 Kč.

Režisér Radek Beran a producenti Jakub Červenka a Petr Kratochvíl z Bedna Films připravují film Malý pán 2 a na jeho výrobu získali grant 7 000 000 Kč. Pokračování celočerního snímku Malý pán z roku 2015 tentokrát zastihne hlavního hrdinu v situaci, kdy ho z klidného života s Majolenkou vytrhnou přemnožení Jeleňáci a chtivý Dr. Zetek, který se snaží vydělat na strachu obyvatel.

Podporu 4 950 000 Kč obdržel v této výzvě projekt Tmání režiséra Ondřeje Moravce a producentky Hany Blahy Šilarové z Frame Films. Animovaný dokument využívající virtuální realitu k boji s depresí podpořil SFKMG už na vývoj částkou 1 140 000 Kč v roce 2019.

V rámci projektu Čtyřhlas, který produkuje společnost MAUR film (Dcera) a na jehož výrobu získala 1 300 000 Kč, byly podpořeny čtyři krátkometrážní animované snímky. Režisérka Marie Urbánková se ve snímku Máma má vždycky pravdu zamýšlí nad tím, jestli jsou všechny pravdy a všechna varování našich maminek vždy na pravém místě. Alžbeta Mačáková Mišejková ve filmu Odpusť zjišťuje, že naučit se odpouštět je úkolem na celý život. Ve filmu Plevel sleduje Polina Kozak zahradnici bojující s nežádoucími rostlinami na své zahradě a Nika Zinověva zase tématizuje občanský aktivismus ve snímku Whatman.

Zatímco krátký film Michaela Carringtona Vlny, vznikající pod taktovkou společnosti Automat Svět (grant 1 000 000 Kč), představí divákům působivou animaci za pomoci písku, snímek Světla Jitky Skálové slibuje metaforický příběh o malém plamínku, který se vzbouří systému, aby nemusel svítit na věčné časy. Společost Analog Vision Veroniky Kührové a Michala Kráčmera na jeho výrobu obdržela 400 000 Kč.

Vývoj animovaného filmu

Mezi snímky podpořenými na vývoj získal nejvyšší částku (1 200 000 Kč) film Kultura kriplů režijního dua Prokop Wilhelm a Jaroslav Kratochvíl. Autoři animovaného dokumentu se pod vedením Analog Vision chystají mapovat čtyřicetiletou tradici české videoherní scény, která byla komunistickým Československem považována za úpadkovou.

Produkční společnost Barletta získala 900 000 Kč na vývoj snímku O snech Kristiny Dufkové. Film bude popisovat, jak velké a barvité sny můžou mít malé děti, obzvlášť pokud jsou z neúplných rodin.

Podporu získaly také dva snímky, jejichž hlavními představiteli jsou smutní hrdinové. Společnost MAUR film obdržela 380 000 Kč na vývoj krátkého filmu Démon slatě Martina Petrlíčka. Ten se chystá na putování muže, který se snaží najít volné sedadlo ve vlaku i svou úlohu na tomto světě. Režisér a producent Jan Míka zase odvypráví příběh nervózního holiče, který ztratí hlavu a dostane se do víru několika nepříjemných situací, z nichž mu má pomoct trpaslík Kokeš (370 000 Kč).

Czech Film Center
oddělení Státního fondu kinematografie pro propagaci české kinematografie v zahraničí

Email: info@filmcenter.cz

 

Kontaktujte nás